ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
1 July 2025, سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ , ۶ محرّم ۱۴۴۷
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
 
داخلی     آرشيو خبر     امور فرهنگي
کد مطلب : 4565
۰
توصيه مطلب 
گرافيك تبليغاتي در دست افراد غير متخصص
گرافيك تبليغاتي متاسفانه بدست برخي افراد غير متخصص كه اين هنر را تجربي فرا گرفته اند سفارش داده مي شود
تاريخ انتشار: چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۳
گرافيك تبليغاتي در دست افراد غير متخصص
گرافيك تبليغاتي متاسفانه بدست برخي افراد غير متخصص كه اين هنر را تجربي فرا گرفته اند سفارش داده مي شود.

فرهاد جوشقاني كارشناس هنري طراح گرافيك، نقاش، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: هنر گرافيك در ايران از اواخر دهه چهل تحولات اساسي داشته است در حقيقت حركت هاي جديد در هنر گرافيك از اواخر دهه چهل صورت گرفت.

وي اظهار داشت: از دهه شصت گرافيست ها يا به عبارتي بسياري از طراحان گرافيك، به ايجاد تكنيك هاي جديد در اين هنر پرداختند.

جوشقاني خاطرنشان كرد: يكي از شاخه هاي جديد كه به گفته برخي از طراحان بخشي از آن قديمي بوده است تايپوگرافي است كه البته با كمي دقت مي‌توان دريافت كه تايپوگرافي كه در حال حاضر مورد استفاده قرار مي‌گيرد هيچگاه جزء هنرهاي قديمي نبوده است.

وي اظهار داشت: نكته اي كه حائز اهميت است آن است كه گرافيك كه هنري معاصر است با وارد شدن طرح هاي جديدي چون تايپوگرافي دچار خدشه شده است.

جوشقاني خاطرنشان كرد: بايد به تايپوگرافي به صورت اصولي و مناسب پرداخته شود اما هر كسي با شيوه و تكنيك خود به آن مي‌پردازد

وي همچنين درباره معضلات ديگري در هنر گرافيك اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از مشكلات موجود در هنر گرافيك، گرافيك تبليغاتي است.

اين كارشناس هنري گفت: در گرافيك تبليغاتي نگاهي تخصصي وجودندارد و به صورت اصولي به آن پرداخته نمي شود و اين درحالي است كه براي جذب مخاطب در گرافيك تبليغاتي نيازمند طراحي هوشمندانه هستيم.

وي گفت: گرافيك تبليغاتي داراي اصول و قواعد خاصي است و طبق با نياز جامعه به كالاي مربوطه بو نيز اهميت آن طراحي مي شود.

جوشقاني در ادامه تصريح كرد: متاسفانه طراجي گرافيك هاي تبليغاتي به برخي از افراد كه هيچ تخصصي در زمينه طراحي گرافيك ندارند و تنها چند نكته را به صورت تجربي فرا گرفته اند و به اصطلاح گرافيك بازاري كار مي‌كنند سپرده مي شود همين موضوع باعث پائين آمدن سطح كيفي گرافيك هاي تبليغاتي مي شود.

وي در ادامه درباره گرافيك بسته بندي نيز گفت: در زمينه گرافيك بسته بندي، دچار ضعف مضاعفي هستيم و به جرات مي‌توان گفت از استانداردهاي جهاني كاملا فاصله داريم و اين درحالي است كه به گرافيك بسته بندي به ويژه در ارتباط با صادرات بايد توجه بيشتري داشته باشيم
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
چرا شهروندان از تغییر نام معابر استقبال نمی‌کنند؟
نبايد سخن گفت ناساخته‌
نگاهی به افول کارکردهای اجتماعی و فرهنگی بازار
یوز ایرانی بدون چنگ و دندان به جام جهانی ۲۰۱۴ می‌رود
پاسخ وزیر ارشاد به نامه سرگشاده اهل قلم
جای خالی صورتک‌های متروی ولیعصر
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“