ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
17 June 2025, سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۴ , ۲۱ ذو الحجة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
 
داخلی     آرشيو خبر     شهر و محيط زيست
کد مطلب : 1710
۰
توصيه مطلب 
موتور سیکلت های فرسوده 8 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کنند
بدلیل برخورداری از فن آوری نازل موتور سیکلتها سریعا از وضعیت استاندارد خارج می شوند ، بنابر این انتظار میر ود تولید آلایندگی توسط اینگونه موتور سیکلتها به مراتب بیش از حد انتظار باشد
تاريخ انتشار: شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۳۷
موتور سیکلت های فرسوده 8 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کنند
تيترآنلاين - بر اساس آمارهای ارائه شده از بخشهای مختلف مبنی بر تولید آلودگی 30 درصدی موتور سیکلتها ی فرسوده لزوم توجه به جایگزینی این نوع وسیله نقلیه بیش از گذشته در کشور احساس می شود .

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ارتباط با بحث جایگزینی موتور سیکلتها ی فرسوده همچون خودروهای فرسوده گفت : متاسفانه موتور سیکلتهای در حال تردد در کشور حدود 8 برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می کنند .

یوسف رشیدی در گفتگو با خبر خودرو در مقام مقایسه میزان آلایندگی یک خودرو و یک دستگاه موتور سیکلت افزود : موتور سیکلتهایی که با استاندارد یورو 1 تولید شده اند به میزان هر کیلومتر پیمایش 16 گرم ذرات آلوده کننده در هوا آزاد می کنند و این در حالیست که یک خودرو تولید شده بر اساس استاندارد یورو2 تنها 7/2 گرم آلایندگی به همراه دارد .

وی با بیان اینکه تولید موتور سیکلت در کشور از تکنولوژی بسیار نازلی برخوردار است تصریح کرد : بدلیل برخورداری از فن آوری نازل موتور سیکلتها سریعا از وضعیت استاندارد خارج می شوند ، بنابر این انتظار میر ود تولید آلایندگی توسط اینگونه موتور سیکلتها به مراتب بیش از حد انتظار باشد .

رشیدی گفت : بر اساس بررسیهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حدود 25درصد مواد آلاینده ناشی از احتراق موتور سیکلتهاست یعنی موتور سیکلتها ی فرسوده در تولید آلایندگی پس از خودروها در رده دوم قراردارند .

رشیدی با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح استانداردها در تولید موتور سیکلت خاطر نشان کرد : قطعا بایستی بخشی از موتور سیکلتهایی که در آینده در چرخه حمل ونقل کشور قرار می گیرند برقی باشند زیرا توجه به کاستن از آلودگی صدا نیز یکی از استانداردهایی است که باید مورد توجه تولید کنندگان قرار بگیرد .

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به بند (ب)ماده 62 قانون برنامه چهارم توسعه گفت : بر اساس قانون باید تا پایان برنامه چهارم توسعه کلیه موتور سیکلتها و خودروهای فرسوده از رده خارج می شدند که اینگونه نشد و باید در بحث کاهش آلودگی هوا به این مقوله به طور خاص پرداخته شود . 

به گزارش تيترآنلاين ، همه وسايل نقليه فعال در شهر به نوعي در وضعيت هواي شهر دخيل هستند اما رفع معضل آلودگي هوا در شهر نياز به يك نظر كارشناسي و فني دارد كه از سوي تيم‌هاي كارشناسي و تخصصي قابل بررسي است. هميشه نسبت به برچسب معاينه فني والزام آن براي خودروها تأكيد شده و مي‌شود اما موتوسيكلت‌هايي در شهر تردد مي‌كنند كه نه معاينه فني دارند و نه هويت مشخصي.
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
مسافر و راننده از وضعیت نرخ کرایه ها ناراضی اند
جولان ماشین‌ها در خیابان، خاطره‌سازی پیاده‌ها در زیرگذر
سقوط آزاد ایران در آلودگی هوا
بهتر نیست به جای انتقال پایتخت پیگیر توسعه حمل و نقل عمومی تهران باشید؟
حمل‌ونقل عمومی در مواقع آلودگی هوا رایگان شود
آلودگی هوا؛ میراث سوء مدیریت
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“