تيترآنلاين - موتور سیکلت های فرسوده 8 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کنند - نسخه قابل چاپ

موتور سیکلت های فرسوده 8 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کنند

25 دی 1389 ساعت 20:37

بدلیل برخورداری از فن آوری نازل موتور سیکلتها سریعا از وضعیت استاندارد خارج می شوند ، بنابر این انتظار میر ود تولید آلایندگی توسط اینگونه موتور سیکلتها به مراتب بیش از حد انتظار باشد


تيترآنلاين - بر اساس آمارهای ارائه شده از بخشهای مختلف مبنی بر تولید آلودگی 30 درصدی موتور سیکلتها ی فرسوده لزوم توجه به جایگزینی این نوع وسیله نقلیه بیش از گذشته در کشور احساس می شود .

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ارتباط با بحث جایگزینی موتور سیکلتها ی فرسوده همچون خودروهای فرسوده گفت : متاسفانه موتور سیکلتهای در حال تردد در کشور حدود 8 برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می کنند .

یوسف رشیدی در گفتگو با خبر خودرو در مقام مقایسه میزان آلایندگی یک خودرو و یک دستگاه موتور سیکلت افزود : موتور سیکلتهایی که با استاندارد یورو 1 تولید شده اند به میزان هر کیلومتر پیمایش 16 گرم ذرات آلوده کننده در هوا آزاد می کنند و این در حالیست که یک خودرو تولید شده بر اساس استاندارد یورو2 تنها 7/2 گرم آلایندگی به همراه دارد .

وی با بیان اینکه تولید موتور سیکلت در کشور از تکنولوژی بسیار نازلی برخوردار است تصریح کرد : بدلیل برخورداری از فن آوری نازل موتور سیکلتها سریعا از وضعیت استاندارد خارج می شوند ، بنابر این انتظار میر ود تولید آلایندگی توسط اینگونه موتور سیکلتها به مراتب بیش از حد انتظار باشد .

رشیدی گفت : بر اساس بررسیهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حدود 25درصد مواد آلاینده ناشی از احتراق موتور سیکلتهاست یعنی موتور سیکلتها ی فرسوده در تولید آلایندگی پس از خودروها در رده دوم قراردارند .

رشیدی با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح استانداردها در تولید موتور سیکلت خاطر نشان کرد : قطعا بایستی بخشی از موتور سیکلتهایی که در آینده در چرخه حمل ونقل کشور قرار می گیرند برقی باشند زیرا توجه به کاستن از آلودگی صدا نیز یکی از استانداردهایی است که باید مورد توجه تولید کنندگان قرار بگیرد .

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به بند (ب)ماده 62 قانون برنامه چهارم توسعه گفت : بر اساس قانون باید تا پایان برنامه چهارم توسعه کلیه موتور سیکلتها و خودروهای فرسوده از رده خارج می شدند که اینگونه نشد و باید در بحث کاهش آلودگی هوا به این مقوله به طور خاص پرداخته شود . 

به گزارش تيترآنلاين ، همه وسايل نقليه فعال در شهر به نوعي در وضعيت هواي شهر دخيل هستند اما رفع معضل آلودگي هوا در شهر نياز به يك نظر كارشناسي و فني دارد كه از سوي تيم‌هاي كارشناسي و تخصصي قابل بررسي است. هميشه نسبت به برچسب معاينه فني والزام آن براي خودروها تأكيد شده و مي‌شود اما موتوسيكلت‌هايي در شهر تردد مي‌كنند كه نه معاينه فني دارند و نه هويت مشخصي.


کد مطلب: 1710

آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdca.6n6k49n0w5k14.html?1710

تيترآنلاين
  http://titronline.ir