ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
1 July 2025, سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ , ۶ محرّم ۱۴۴۷
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
حمل‌ونقل عمومی در مواقع آلودگی هوا رایگان شود
وعده دولت براي گران نشدن حمل و نقل عمومي تحقق نيافت!
افزايش 5/1برابري نرخ بليت اتوبوس منطقي نيست!
داخلی     آرشيو خبر     مسكن و خودرو
کد مطلب : 2888
۰
توصيه مطلب 
خصوصی شدن حمل و نقل عمومی به ضرر اقشار کم درآمد است
سیستم حمل ونقل عمومی هم اکنون به سوی خصوصی سازی پیش می رود ولی متاسفانه به جای اینکه این سیستم با کیفیت ترشود هر روز مستهلک تر می شود
تاريخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۰
خصوصی شدن حمل و نقل عمومی به ضرر اقشار کم درآمد است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با خصوصی شدن حمل ونقل عمومی گفت: سیستم حمل ونقل عمومی هم اکنون به سوی خصوصی سازی پیش می رود ولی متاسفانه به جای اینکه این سیستم با کیفیت ترشود هر روز مستهلک تر می شود.

به گزارش تيترآنلاين، حمیدرضا پشنگ در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: خصوصی سازی باعث شده در حیطه های تولیدی و خدماتی موجی از اخراجها و بیکاری و ناامنی شغلی در میان نیروی کار کشور به خصوص بخش حمل ونقل عمومی بوجود آید و افرادی که بیکار می شوند با خرید یک خودروسواری اقدام به مسافر کشی در خیابانها می کنند که همین امر باعث افزایش ترافیک در کلان شهرها و عدم استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی شده است.

وی افزود: سیستم حمل ونقل شهری جزء بدیهی ترین و ضروری ترین خدمات عمومی دولت و حق شهروندان است ولی نه تنها این ناوگان نوسازی نشده است بلکه با قیمت بیشتری به جابجایی مسافرین می پردازد.

وی خصوصی شدن حمل ونقل عمومی در شهرهای کوچک را موجب افزایش نارضایتی مردم دانست و گفت: شاید در کلانشهر مخصوصاٌ تهران خصوصی سازی حمل ونقل عمومی باعث مجهز شدن این سیستم شود ولی معمولا اتوبوسهای کهنه پایتخت به شهرستانها فرستاده می شود و با استفاده از این ناوگان فرسوده کرایه ها نیز افزوده می شود.

وی همین تبعات را برای تاکسی نیز برشمرد و گفت: مترو و تاکسی نیز به همین گونه است زیرا با خصوصی شدن سیستم حمل ونقل عمومی قیمتها افزایش می یابد و همین امر به خصوص در برخی شهرها بسیار مشکل زا است.

وی در پایان گفت: حمل ونقل عمومی سیستمی است که معمولًا اقشار با درآمد پایین و یا کم درآمد از آن استفاده می کنند و افزایش قیمت در این ناوگان به بهانه خصوصی سازی درست نیست.
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
جزئیات فروش و حفظ سهمیه جدید بنزین یارانه‌ای
خودروهای تاریخی دوباره صاحب پلاک می‌شوند
خرید پراید هم با نرخ های جدید آرزو شده است
قيمت خودرو تصاعدي بالا مي رود اما کيفيت خودرو تغيير نمي کند
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“