ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
17 June 2025, سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۴ , ۲۱ ذو الحجة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
امروز ديگر دوره سانسور و بايكوت خبري گذشته است
صدايمان به جايي نمي رسد وقتي رسانه اي فراگير و پر مخاطب نداريم
داخلی     آرشيو خبر     سينما و تلويزيون
کد مطلب : 2860
۰
توصيه مطلب 
كدام تلويزيون، كدام رسانه ؟
رها رضايي
در تلويزيون ما وجود برنامه‌هايي كه طرح تكراري دارند و پايه و اساس‌شان نصيحت و پند دادن مجريان به مردم است رواج دارد كه به اين رسانه ضربه زده است.
تاريخ انتشار: شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۹
كدام تلويزيون، كدام رسانه ؟

اين روزها خيلي‌ها تلويزيون مي‌بينند، خيلي‌ها برنامه‌هاي ماهواره را دنبال مي‌كنند، برخي هم اصلاً تلويزيون نمي‌بينند. اينكه هر دسته از اين آدم‌ها چه خط و منش فكري دارند، قطعاً در نگاه و رويكردشان به تلويزيون اثر مي‌گذارد. رسانه كاركردهاي مختلفي دارد از جمله سرگرمي ، آموزش و... در واقع مي‌تواند بخشي از نيازهاي آدمي را پاسخ دهد. پس تلويزيون به عنوان يك رسانه بايد بتواند به سليقه‌ها و افكار مختلف مخاطبانش پاسخ دهد و آنها را اقناع سازد. به نظر مي‌رسد طي چند سال اخير تلويزيون ما در اعتمادسازي چندان موفق عمل نكرده و به همين دليل بخشي از مخاطبانش را از دست داده است. وقتي اعتماد مخاطبان از تلويزيون سلب شد مسلماً به رسانه‌هاي ديگري روي مي‌آورند و شايد سطح توقعات خود را پائين بياورند و به ديدن آثار سطح پائين رضايت دهند. البته درست است كه راضي شدن به ديدن آثار سطح پائين در مورد همه مخاطبان صدق نمي‌كند اما در هر حال نشانگر ضعف رسانه ملي است. 

تلويزيون براي حفظ مخاطبان فعلي و جذب مخاطب جديد بايد راهكارهاي جديد و بهتري داشته باشد تا بتواند به استانداردهاي برنامه‌سازي نزديك شود. متأسفانه رسانه‌اي كه ما رسانه ملي مي‌خوانيمش نتوانسته آن طور كه بايد و شايد اعتماد مخاطبان را جلب كند. علاوه بر اين مخاطب امروز از رسانه توقعاتي دارد كه اگر آنها برآورده شوند به رسانه اعتماد مي كند. 

در تلويزيون ما وجود برنامه‌هايي كه طرح تكراري دارند و پايه و اساس‌شان نصيحت و پند دادن مجريان به مردم است رواج دارد كه به اين رسانه ضربه زده است. از سوي ديگر جاي خالي برخي برنامه‌ها در رسانه ملي به چشم مي‌خورد كه بايد در اين باره تمهيداتي انديشيده شود. در اين ميان جاي برنامه‌سازي مناسب براي جوانان واقعاً در رسانه خالي است. اين در حالي است كه شبكه‌هايي كه قرار بود به شكل تخصصي كار كنند هنوز درگير و دار انواع و اقسام برنامه‌ها هستند و عملاً هنوز به شكل تخصصي كار نمي‌كنند. 

مثلاً شبكه 2 با اين كه رسالت خود را به عنوان شبكه كودك انجام مي‌دهد اما در كنار برنامه‌هاي كودك و نوجوان سريال‌هاي پليسي را هم مي‌توانيد از اين شبكه ببينيد. رسانه ملي ظرفيت بالايي براي اثرگذاري دارد كه استفاده از اين ظرفيت‌ها به غناي آن كمك شاياني خواهد كرد.

Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
بهروز افخمی: ترجیح می‌دهیم با قوه قضائیه طرف باشیم اگر ...
حادثه رانندگی منجر به مرگ بازیگر «سریع و خشمگین» شد
جمشید مشایخی: دوست دارم با نام نیک از دنیا بروم
داود رشیدی: باید بیشتر کار می‌کردیم!
درباره موسیقی سریال شب دهم
به بهانه روز سینما؛ سینما نوستالژی بی‌پایان...
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“