ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
12 June 2025, پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ , ۱۶ ذو الحجة ۱۴۴۶
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
فناوري اطلاعاتعلمي و پژوهشيدانشگاه و آموزش عالي
 
داخلی     آرشيو مقاله     دانشگاه و آموزش عالي
کد مطلب : 2292
۵
توصيه مطلب 
پذيرش دانشجوي پولي در دو مقطع كارشناسي ارشد و دكتري تا دو ماه ديگر
با توجه به سياست افزايش ظرفيت دوره هاي تحصيلات تکميلي پذيرش دانشجوي پولي از طريق آزمون براي مقاطع تحصيلات تکميلي انجام مي شود و تا يکي دو ماه آينده اين کار صورت مي گيرد
تاريخ انتشار: شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۹
۳۹
نويسنده : عليرضا كافي
 
پذيرش دانشجوي پولي در دو مقطع كارشناسي ارشد و دكتري تا دو ماه ديگر
پذيرش دانشجوي پولي در دانشگاه هاي دولتي در سال۹۰ براي ۲ مقطع کارشناسي و دکترا طي يک ماه آينده آغاز مي شود.

مديرکل دفتر گسترش وزارت علوم با بيان اين مطلب به ايسنا از آغاز پذيرش دانشجوي پولي در دانشگاه هاي دولتي در سال ۹۰ خبر داد و افزود: براي مقطع دکترا امسال دانشجوي پولي پذيرش مي شود و پذيرش دانشجوي پولي مي تواند ۱۰تا۱۵ درصد ظرفيت پذيرش دانشجو را دربربگيرد. دکتر حسني خاطرنشان کرد: با توجه به سياست افزايش ظرفيت دوره هاي تحصيلات تکميلي پذيرش دانشجوي پولي از طريق آزمون براي مقاطع تحصيلات تکميلي انجام مي شود و تا يکي دو ماه آينده اين کار صورت مي گيرد.

دکترحسني بااشاره به بررسي تعيين مدل شهريه براي دانشجويان غيرانتفاعي تصريح کرد :بحث شهريه دانشگاه هاي دولتي نيز براي دوره هاي شبانه به هيئت امناي دانشگاه ها مربوط مي شود ودراختيارآن ها قرار دارد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال که اين پذيرش تنها براي دوره هاي تحصيلات تکميلي است يا دوره کارشناسي را هم شامل مي شود؟ به خراسان گفت: فعلا با توجه به آيين نامه هاي تدوين شده مربوط به دوره دکترا و تحصيلات تکميلي است. وي توضيح بيشتر درباره جزئيات اين موضوع را به زماني ديگر موکول کرد.

در خور اشاره است آبان ماه سال گذشته نمايندگان مجلس در قالب بررسي برنامه پنجم توسعه بندي را تصويب کردند که براساس آن دانشگاه هاي دولتي براي نخستين بار مجاز به پذيرش دانشجوي شهريه اي، مازاد بر ظرفيت دانشگاه شدند. اين مصوبه که واکنش هايي را نيز به دنبال داشت از سوي شوراي نگهبان رد شد که با افزودن ۲تبصره ، ماده قانوني مذکور اصلاح شد و براساس اين اصلاحيه ورود دانشجويان پولي به دانشگاه ها بر حسب آزمون و شرايط سازمان سنجش به تاييد شوراي نگهبان رسيد. در اين باره نور ا... حيدري دستنايي نماينده مردم فارسان و اردل درمجلس شوراي اسلامي و مخبر کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به خراسان گفت:پذيرش دانشجوي پولي در دانشگاه هاي دولتي پيش ازمطرح شدن در برنامه پنجم توسعه نيز سابقه داشته و دانشگاه هاي دولتي مي توانستند به شرط دارابودن امکانات و ساعت خالي اعضاي هيئت علمي براي تدريس اقدام به پذيرش دانشجوي پولي کنند. با اين حال اين موضوع دربرنامه پنجم توسعه به صورت قانوني در آمده و وزارت علوم مي تواند نسبت به پذيرش دانشجو اقدام کند.وي در پاسخ به اين سوال که اگر زمينه پذيرش دانشجو در دانشگاه هاي دولتي وجود دارد چرا ظرفيت پذيرش بالا نمي رود ؟ گفت:دولت در زمينه پذيرش دانشجو تکاليفي دارد که مي بايست با توجه به شرايط مالي کشور و بودجه تخصيص يافته به آن عمل کند که در بسياري از موارد دولت به دليل محدوديت منابع ناگزير است براي پذيرش دانشجو سقف مشخصي تعيين کند.

شرکت در آزمون الزامي است 

وي در باره نحوه گزينش دانشجوي پولي در مقطع کارشناسي ارشد و دکترااظهار داشت :نحوه گزينش هيچ تفاوتي با ساير دانشجويان ندارد و متقاضيان بايد براي تحصيل در اين مقاطع و دانشگاه هاي مدنظر در آزمون ورودي شرکت کنند.وي تصريح کرد :دانشجويان دانشگاه آزاد و غير انتفاعي هم پس از قبولي در آزمون براي تحصيل پول پرداخت مي کنند و پرداخت شهريه دليلي بر شرکت نکردن در آزمون نمي شود .وي تصريح کرد :اين طرح فرصتي را فراهم مي کند تا دانشگاه هاي دولتي از امکانات موجود براي درآمد زايي استفاده کنند ودانشجوياني که از اين طريق در مقاطع تحصيلات تکميلي مشغول به تحصيل مي شوند به جز شرط پرداخت پول تفاوتي با ساير دانشجويان ندارند.حيدري در ادامه افزود:در برنامه پنجم توسعه، مجلس تصريح کرد مدرک صادر شده براي اين دسته از دانشجويان هيچ تفاوتي با ديگران نخواهد داشت و تنها به اين دليل که دانشجويان از طريق آزمون رسمي دولتي وارد دانشگاه نشده اند عنوان غير انتفاعي براي مدارکشان درنظر گرفته مي شود. مخبر کميسيون آموزش در تشريح نحوه برگزاري آزمون ورودي اظهار داشت :در ايام تصويب اين قانون در مجلس شوراي اسلامي به دليل هيئت امنايي بودن دانشگاهها و متفاوت بودن امکانات دانشگاه ها صحبت بر اين بود تا برگزاري آزمون بر عهده هيئت امناي دانشگاه ها قرار گيرد که به احتمال زياد در آيين نامه تصويب شده اين اختيار به دانشگاه ها واگذار شده است .وي خاطرنشان کرد:نحوه برگزاري آزمون و اخذ شهريه توسط وزارت علوم کنترل خواهد شد و هيئت امناي دانشگاه ها تنها در مقوله انتخاب رشته هاي تحصيلي مستقل عمل خواهند کرد.

پذيرش دانشجوي پولي در تمام مقاطع تحصيلي امکان پذير است 

اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سوال که دانشگاه ها در مقطع کارشناسي نيزمي توانند دانشجوي پولي پذيرش کنند يا خير گفت:هنگام تصويب قانون قيدخاصي براي مقاطع تحصيلي به کار برده نشده است و وزارت علوم مي تواند درتمام مقاطع اقدام به پذيرش دانشجو کند.

وي نکات مثبت اين طرح را بيش از نکات منفي احتمالي دانست و افزود:چنان چه اين طرح اجرايي نشده بود تعدادي از داوطلبان که ازتمکن مالي برخوردار هستند براي ادامه تحصيل به خارج از کشور مي رفتند که ضمن خروج ارز از کشور و تحت تاثير فرهنگ بيگانه قرارگرفتن جوانان مشکلاتي مانند مدرک جعلي نيزمي تواند گريبان گير دانشجويان و خانواده هايشان شود.وي تصريح کرد: اگر نگران افت تحصيلي در دانشگاه ها هستيم نبايد سياست دانشگاه غير دولتي را دنبال کنيم چراکه امکان افت تحصيلي در اين سيستم وجود دارد با اين حال بايد مراقب بود تا مباحث علمي تحت تاثير مسائل مالي قرار نگيرد و به حاشيه نرود.
مرجع : خراسان
Share/Save/Bookmark
نظرات بينندگان:   ۳۹ نظر انتشار يافته    ۰ نظر در صف انتشار    ۱ نظر غيرقايل انتشار
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۰۰:۰۱:۳۷
بسیار عالی است چه اشکالی دارد که شخص تشنه تحصیل در مقاطع عالی هزینه های تحصیلی اش را بپردازد چرا بعضی اینقدر بخیل هستند که تاب دیدن تحصیل دیگران را ندارندمگر حتما بایستی تحصیلات عالی مفت باشد تا دیگران آن را قبول داشته باشند مگر تحصیل در کشورهای دیگر مفت و مجانی است ؟ اگر دانشگاههای ایران دانشجوی شهریه ای نگیرند علاقمندان به تحصیلات عالی به خارج میروند و همین پول را به جیب اجانب میریزند موج خروج جوانانمان برای ادامه تحصیل موید این ادعا نیست ؟باید درب دانشگاهها به روی همه باز باشد تا آنهائی که توانائی مالی دارند شهریه ای بخوانند و آنهائی هم که ندارند مفت درس بخوانند. نمیدانم که چرا بعضی تحصیل کرده های ما حتی تحمل تحصیل با شهریه دیگران را هم ندارند حسادت تا ک............جا (2746)
پاسخ به اين اظهار نظر
۹۵
 
آنتی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۰ ۲۱:۰۰:۴۲
خدمت دوستمون آقا رضا عرض کنم که مساله بخالت نیست، مساله اینه که توی دانشگاههای پولی یه عده وارد میشند که صلاحیت علمی ندارن، یه عده آقا زاده و رئیس روسا هستن که 50 میلیون تومان پول دارن که همون اول بریزن حساب دانشگاه!!!!. آدم از بعد مدرک گرفتنشون میترسه، اینا که بدون صلاحیت دکتر میشن و مدرکشونو میگیرن خدا میدونه که چه پست هایی رو مال خودوشون نمیکنن(آقا زادن، پارتی دارن و....) و... (7549)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲
 
حدیث
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۱۲:۴۴:۵۴
آفرین


آفرین اقا رضا من باشما موافقم بعضی ها فکر میکنن ارزش آفرینی فقط شب و روز درس خوندنه این همه استاد بی سواد در دانشگاهها که از طریق ازمون مدرک گرفتن برای این مدعییان کافی نیست که دست از بی فکر نظر دادن بردارن دکتری پولی بهترین راه برای جلوگیری از خروج سرمایه کشوره احسنت بر این اقدام جدید دولت






ا (7734)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۲
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۳۰ ۱۰:۳۱:۱۴
آقا رضا و حدیث خانم خدمت عالیجنابان باید عرض کنم که شما یا اینقدر در آرزوی دکتری موندید که شب و روز توی رویای دکتر شدن هستید یا اینکه واقعا دارید یه برنامه هایی واسه خودتون می چینید. در اینکه دکتری پولی رو بهش نمیشه گفت دکتری شکی نیست و خود شما هم کاملا این رو میدونید. این جوری جای ارزش با پول عوض میشه و هر کس و ناکسی دکتر میشه و بعدش هم باید دید چه بر سر این مملکت میاد با این قشر جدید تحصیل کرده. نسل قدیم که کاملا با صلاحیت علمی دکتر شدن این نتیجش شد خدا رحم کنه به این دکی های جدید..... (12342)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۱
 
۱۳۹۲-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۵:۴۵
خدمت عالیجناب امیر خان -خوشحالم که شما شب و روز در رویا ی دکتر شدن نیستید خیلیها هستن که از شما بیشتر وقت صرف درس خواندن میکنند اما چون یکی از مدرکهاشون مال دانشگاه ازاده موقع مصاحبه رد میشوند شایدم صلاحیت علمیشون از کسانی که دولتی خوندن بیشتره منتها داوران محترم چون دانشجوی خودشون نبوده ونمیشناسن صلاحیتشو تایید نمیکنند-حالا خوش به حال دوکی هایی که موقع مصاحبه داور استاد سابقشون بوده (13323)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱
 
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۲-۱۷ ۲۳:۳۳:۰۳
پزیرش دانشجو در سطح دکترا به صورت پولی بسیار روش خوبی است البته نه بصورت دانشگاه ازاد (2756)
پاسخ به اين اظهار نظر
۶۲
 
آریستا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۲:۱۹:۲۳
به نظر من عالیه و عالیتر وقتیه که همه دانشگاهها پولی بشن وو چیزی کمتر از دانشگاه ازاد دریافت کنند تا سد بین ازاد و دولتی شکسته بشه و افراد بجای اینکه اینهمه پول تست و کلاس کنکور بدن تا در دانشگاه دولتی تحصیل کنند اینپول رو در داشگاه خرج کنند و بجای اینکه کنکور ملاک باشه کشش و سواد دانشجو در دانشگاه ملاک بشه (2782)
پاسخ به اين اظهار نظر
۸۳
 
صهبا
United States
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۳۸:۵۶
اين طرح بسيار طرح خوبي است و زماني بهتر مي شود كه همانند دانشگاههاي ساير كشورها هر دانشگاهي براي خودش يك آزمون جدا گانه بگيردبه اين شكل دانشجو با توجه به ساختار و نوع نگرش دانشگاخ جذب خواهد شد در ثاني براي ادامه تحصيل نياز به خروج از كشور هم نخواهد بود (2789)
پاسخ به اين اظهار نظر
۴۲
 
امید وار
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۱:۳۲:۴۵
من نظر شما را تایید میکنم انصافا مدل پیشین پذیرش دانشجو حق کشی میشد وبسیاری استعدادها پشت شرط وشروط طاقت فرسا وغیر قابل تحقق سرکوب می شدند من چندین بار تصمیم گرفتم همراه خانواده برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنم ولی این خبر منرا امید وار کرده که با اطمینان مطالعه کنم وادامه تحصیل دهم از تصمیم شایسته شما سپاسگذارم ازطرف یک همسر ومادر (3220)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۱
 
زنده رود
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۵:۴۳:۴۹
لطف کنید اطلاعاتی درج کنید که دانشجو به موقع بتواند تصمیم گیری کند و همچنین دانشجو به کدام مرکز رجوع کند. تشکر فراوان (3295)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۱
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۰۸:۲۵:۴۴
لطفا ميزان شهريه پرداختي مشخص شود. (3649)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۳
 
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۶-۱۱ ۱۰:۴۱:۲۶
اما دانشگاه های تاپ اروپا و امریکا دوره ی دکترای رایگان داره و هیچ جای دنیا معضل ایران در ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا رو نداره (3771)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲
 
یدالله بخشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۳:۰۷:۱۶
اگر ممکن است تاریخ ثبت نام دورۀ دکتری این سیستم پولی را به ایمیلی که دادم بفرستید.
زمان بر گزاری آزمون و همچنین زمان شروع اولین ترم مهم است. اگر بیان بفرمایید ممنون می شوم. (3794)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۳
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۶-۱۶ ۱۲:۱۴:۴۲
عالیه (3810)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲
 
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۶-۱۷ ۱۵:۱۷:۵۴
با این طرح موافقم به امید روزی که غول کنکور برداشته شود وملاک ادامه تحصیل در هر رشته تحصیلی توانایی فرد بعد از ورود به دانشگاه باشد (3814)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۱
 
دانشجو
United States
۱۳۹۰-۰۶-۲۲ ۱۴:۲۲:۰۱
اگر قرار بر آزمون دادن است چرا پول بدهیم؟؟؟
در حالی که با همین هزینه و البته بدون کنکور یا آزمون می توان در کشورهایی مثل مالزی تحصیل کرد... (3859)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱
 
آسیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۱:۳۰
در این مطلب دقیقا ذکر نشده که نحوه پذیرش در مقطع ارشد به چه صورتی است آیا برای شرکت در این آزمون فراخوان ثبت نام دارد یا فقط افرادی که قبلا ثبت نام نموده اند حق شرکت در آزمون را دارند ؟ (3886)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱
 
ناگفته نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۸-۰۹ ۲۱:۳۵:۰۶
با سلام. به نظر من بهترین راه گزینش دانشجوی دکتری ینه که شرکت کنندگاه با توجه به رزومه علمی و مصاحبه وارد این مقطع شوند. والله خیلی نامعقوله که کتابهایی رو که یک بار تو مقطع فوق خوندیم دوباره امتحان بدم. مردیم از بس با اضطراب امتحان و کنکور رنگیمون به جهنم تبدیل شد. تا کی بایست اضطراب بکشیم. همینه که خیلیعا از این مملکت میرن (4171)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۲
 
نا اميد
۱۳۹۰-۰۸-۱۵ ۱۰:۵۱:۰۸
آفرين واقعا تبريك ميگم به اينهمه درايت...
لطفا يكي به من بگه سالي ده هزار فارغ التحصيل دكتري قراره كجا مشغول به كار بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4196)
پاسخ به اين اظهار نظر
۳۳
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۵-۲۴ ۲۲:۴۸:۱۶
مگه قراره مشغول به کار بشن، مملکت ما فقط میخاد افراد با دانش تولید کنه،استفاده از دانش مهم نیست! (7201)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۱
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۲۰ ۱۶:۳۸:۵۵
اگر کسی زمان ازمون رو میدونه لطف کنه کمک کنه (4386)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۲
 
آرزو
۱۳۹۰-۰۹-۲۴ ۱۲:۰۰:۲۴
با سلام
لطفا در مورد زمان ثبت نام و رشته ها اطلاعات بشتری به ایمیل من بفرستید، ممنون (4410)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲
 
حسین
۱۳۹۰-۱۰-۰۴ ۱۷:۵۳:۱۹
سلام.می خواستم بپرسم که ورودبه دوره دکتری آزمون ندارد؟یک سوال دیگه،اینکه ایا ازنظر جذب هیت علمی کسی که پولی خونده،نسبت به بقیه پایینتر نیست؟یعنی نمیگن چون پولی درس خونده پس استخدام نمیشه یا به سختی (4689)
پاسخ به اين اظهار نظر
۴۲
 
آرینا
۱۳۹۱-۰۷-۱۲ ۲۳:۰۳:۱۴
سلام.کاملاباپذیرش دانشجوی پولی موافقم.ایامدرکش اعتبار داردوبامدرک دکترای دانشگاه پولی می شودعضوهیات علمی شد؟ (7484)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۱۱ ۲۳:۱۵:۳۵
درهرصورت جلوی خروج سرمایه رامی گیرد (4726)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۱
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۶ ۱۶:۵۱:۳۰
بسیار روش خوبی است جلو خروج ارز و سرمایه را میگیره و دانشجویان در کنار خانواده هایشان در کمال ارامش و امنیت به تحصیل ادامه میدهند (4961)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۳
 
علی فراهانی
۱۳۹۱-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۳:۱۴
آسلام خسته نباشید آقا من خسته شدم ازاین همه استرس چطور بدون آزمون دکترا بخونم اونم داخل ایران تشکر از اینکه راهنمایی کردی (5751)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۳
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۸:۰۲
واقعا براتون متاسفم که یه مشت نالایق را میخواین زورکی و با پر کردن جیب خودتون به داننشگاه بفرستین..به قول چارلین با پول میشود کتاب خرید ولی دانش نه...شما هم با پول مدرکدار شوید ولی عالم نمیشوید (6911)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲
 
من
۱۳۹۱-۰۵-۱۷ ۱۳:۴۴:۵۷
پس اونایی که نه سواد دارن ونه پول خرج میکنن و مفت ومجانی وارد دانشگاهها میشن و بعدش هیأت علمی و پست و مقام و حقوق بالا و....... چی؟ (6999)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۰
 
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۰۸ ۱۳:۱۸:۲۵
آقای سعید،اگه مثلا رتبه یکی رتبه ششم بشه و ظرفیت پنج نفر باشه جز یه مشت نالایق و بی سواده!!!!! با این طرز تفکرت بعید میدونم دیپلمم داشته باشی،خیلی سطح پایین و توهین آمیزه(چون خوبی تحصیلات عالیه اینه که اینطوری حرف نمیزنی)،انشالله خدا هدایتت کنه (7319)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۳
 
kourosh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۳۰ ۱۲:۲۹:۴۵
عاليه اگر هزينه دكترا پايين تر باشه (7245)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱
 
یحیی
۱۳۹۱-۰۷-۲۲ ۲۲:۳۴:۲۱
شما ها که میگید عالیه یا آقازاده اید یا تنبل اخه کی 50 milionداره؟ (7561)
پاسخ به اين اظهار نظر
۰۱
 
لیلیوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۰:۴۱:۱۵
سلام کسی میدونه مهر 91 کدوم دانشگاه ها با 10 12 میلیون تومان ارشد کامپیوتر یا فناوری اطلاعات بدون کنکور قبول میکنند؟؟ (7567)
پاسخ به اين اظهار نظر
۰۰
 
سیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۳ ۱۳:۴۷:۲۹
با سلام، آیا هنوز هم در مقطع ارشد پذیرش هست. با تشکر (7628)
پاسخ به اين اظهار نظر
۰۰
 
علی از زیراب
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۲۲:۱۹:۱۱
ما که پول نداریم و دوست داریم تحصیلات تکمیلی داشته باشیم چه کنیم خوش به حال پولدارها خدایا برسان یه پول کلفت فقط به اندازه هزینه یه کارشناسی ارشد (7641)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰
 
نیلگون
۱۳۹۱-۰۸-۰۸ ۲۳:۳۸:۳۴
سلام منم کاملابا دکتری پولی موافقم .من که ارشد شیمی آلی خوندم درچه رشته های دیگه میتونم امتحان دکتری بدم؟ (7649)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰
 
۱۳۹۱-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۹:۰۶
سلام میشه واضح بفرمایید شرایط گزینش دانشجو به چه صورت میباشد ایا تمام دانشگاه ها پذیرش میکنند مثلا دانشگاه اصفهان رشه ارشد مهندسی شیمی هم برای این طرح دارد (7846)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۰
 
رامین
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۰۳:۰۷:۴۴
به این میگن عدالت و برابری و برادری ناب اسلامی. واقعا ما در مملکت اسلامی زندگی میکنیم دستتون درد نکنه مسئولین . من چندین ساله دکتری میدم و خیلی رقابت شدیده در رشته ما با این وجود 8 جلد هم کتاب نوشتم در رشته خودم. به خاطره بی پولی و هزار مشکل دیگه موندم که یه روزی به هر حال دکتری قبول میشم. حالا یکی بیاد با پول دکتری بگیره واقعا که (12233)
پاسخ به اين اظهار نظر
۰۱
 
lida
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۷:۰۱
سلام مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری پولی فیزیک هسته ای هستم لطفا شرایط تحصیل و میزان شهریه این دوره را اطلاع رسانی فرمایید.منتظرم. (13975)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱
 
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
با یک تلفن از آگهی‌های میدان انقلاب می‌توان پایان‌نامه خرید
ثبت‌نام دوره دکتری تخصصی (PHD) دانشگاه آزاد از یکم تا هشتم دی ماه
آغاز ثبت نام آزمون دکتری سال آینده از 4 آذر
فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد برکنار شد
تایید مدارک دانشجویان داخل تنها از طریق سامانه خدمات آموزشی
تمام دانشگاه های جنجالی دولت دهم
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“