ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
1 July 2025, سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ , ۶ محرّم ۱۴۴۷
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
 
داخلی     آرشيو خبر     مسكن و خودرو
کد مطلب : 4452
۱
توصيه مطلب 
هیوندا از ایران می‌رود؟
باید دید هیوندایی ارتباط مستقیم خود را با ایران قطع کرده یا اینکه این محدودیت را برای کل سیستم فروش خود در نظر گرفته است، که اگر مورد دوم درست باشد، آینده‌ای ناخوشایند در انتظار بازار خودروهای وارداتی کشور خواهد بود
تاريخ انتشار: پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۶
هیوندا از ایران می‌رود؟
به فاصله کوتاهی پس از پژو سیتروئن فرانسه، هیوندایی موتورز کره جنوبی نیز دیروز تجارت خود با صنعت و بازار خودرو ایران را تعلیق کرد.
 
آن طور که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا دیروز گزارش داد، هیوندایی به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کره و یکی از غول‌های خودروسازی دنیا، در راستای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، تجارت خود با این کشور را قطع کرده است.

این در حالی است که هفته گذشته نیز پژوسیتروئن فرانسه پس از قطعی شدن شراکت خود با جنرال موتورز و واگذاری هفت درصد از سهامش به این شرکت آمریکایی، خبر از تعلیق همکاری خود با صنعت خودرو ایران داد.هرچند تاثیر قطع ارتباط هیوندایی با بازار و صنعت خودرو ایران قابل مقایسه با خروج پژو نیست، اما به هر حال بازار خودروهای وارداتی تاثیر قابل توجهی از نبود هیوندایی خواهد پذیرفت.
در حال حاضر طبق آمارها، هیوندایی اصلی ترین شرکت صادرکننده خودرو به ایران است و محصولات آن، مشتریان زیادی دارد، بنابراین با تصمیم جدید هیوندایی، برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بازار وارداتی‌ها آشفته‌تر از قبل شود. 

البته باید دید هیوندایی ارتباط مستقیم خود را با ایران قطع کرده یا اینکه این محدودیت را برای کل سیستم فروش خود در نظر گرفته است، که اگر مورد دوم درست باشد، آینده‌ای ناخوشایند در انتظار بازار خودروهای وارداتی کشور خواهد بود. 

بازار وارداتی‌ها به خصوص محصولات هیوندایی مدت‌ها است با آشفتگی و افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند و با قطع ارتباط هیوندایی، کاهش عرضه و رشد شدید قیمت تاثیری منفی و گران بر آینده این بازار خواهد گذاشت. 

البته اگر هیوندایی راه را برای ارتباط غیرمستقیم با ایران باز گذاشته باشد، واردکنندگان می‌توانند به تجارت خود با این شرکت کره‌ای ادامه دهند، منتها در آن صورت باید خودروهای هیوندایی را از طریق واسطه خریداری کنند، که این کار هزینه‌های خاص خود را دارد و قیمت‌ها را بالا می‌برد. 

هیوندایی البته رابطه‌ای محدود با «راین خودرو» یکی از خودروسازان بخش خصوصی نیز دارد.
مرجع : دنیای اقتصاد
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
جزئیات فروش و حفظ سهمیه جدید بنزین یارانه‌ای
خودروهای تاریخی دوباره صاحب پلاک می‌شوند
خرید پراید هم با نرخ های جدید آرزو شده است
قيمت خودرو تصاعدي بالا مي رود اما کيفيت خودرو تغيير نمي کند
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“