تردد 5/3 ميليون خودرو به جاي 2 ميليون خودور در معابر تهران
تهران حداکثر براي 2 ميليون دستگاه خودرو ظرفيت دارند، در صورتي که در حال حاضر 5/3 ميليون دستگاه خودرو در تهران تردد ميکنند.
تاريخ انتشار: شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۲۱
رييس اسبق پليس راهنمايي و رانندگي کشور، گفت: علت ترافيک تهران نبود تناسب ظرفيت معابر با تعداد خودروهاي موجود است که نوع رفتار ترافيکي کاربران نيز آن را تشديد ميکند.
سردار محسن انصاري در حاشيه «دهمين کنفرانس بينالمللي مهندسي حمل و نقل و ترافيک» افزود: معابر تهران حداکثر براي 2 ميليون دستگاه خودرو ظرفيت دارند، در صورتي که در حال حاضر 5/3 ميليون دستگاه خودرو در تهران تردد ميکنند.
اين مدرس دانشگاه با اشاره به اين که زماني که ظرفيت معابر کمتر از تعداد خودروها باشد ترافيک نيز افزايش پيدا ميکند، اظهار کرد: راهکار کاهش ترافيک به کارگيري 5 ساز و کار عملي است که ميتواند ترافيک را براي شهروندان قابل تحمل کند.
انصاري تصريح کرد: در مرحله نخست بايد رفتار ترافيکي شهروندان اصلاح شود و راهکار دوم توسعه حمل و نقل عمومي ارزان و سريع است، چرا که با اين اقدام شهروندان تشويق ميشوند از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده کنند و ايجاد مديريت يکپارچه ترافيک، سومين راه حل کنترل ترافيک است که در آن از موازيکاري جلوگيري ميشود.
رييس اسبق پليس راهنمايي رانندگي کشور در پايان راهکار چهارم را توسعه دولت الکترونيک به منظور مديريت سفرهاي درون شهري که موجب حذف سفرهاي غير ضروري ميشود، دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله آخر، کاهش عمر خودروهاي در حال حرکت ميبايست مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش پانا، گفتني است «دهمين کنفرانس بينالمللي مهندسي حمل و نقل و ترافيک» در روزهاي دوم و سوم آذر ماه جاري از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در محل سالن همايشهاي برج ميلاد برگزار شد.