ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
1 July 2025, سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ , ۶ محرّم ۱۴۴۷
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
سقوط آزاد ایران در آلودگی هوا
ذرات معلق زير 2.5 ميکرون سالانه بين 4 تا 5 هزار تهراني را مي کشد
آلودگي هوا و عدم انجام وظيفه ارگان هاي متولي
آلودگی هوا مسئولان را یاد برگزاری جلسه می‌اندازد
هوای آلوده افسردگی و کند ذهنی به همراه می‌آورد
داخلی     آرشيو گزارش     شهر و محيط زيست
کد مطلب : 3128
۰
توصيه مطلب 
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا
آلودگی هوا اولویت اصلی مسئولان نیست
هر وقت می‌گوییم هوای تهران آلوده است و دلایل آن را اعلام می‌کنیم، ‌می‌گویند مشکلات را بزرگ نمایی می‌کنید.
تاريخ انتشار: سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۷
آلودگی هوا اولویت اصلی مسئولان نیست
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: آلودگی هوا و سلامت مردم به عنوان یک اولویت اصلی برای مسئولان مطرح نیست و تا وقتی مسئولان به این موضوع که با زندگی مردم سر و کار دارد به این شکل برخورد کنند، وضع به همین منوال خواهد بود. 

به گزارش فارس، یوسف رشیدی افزود: عوامل موفقیت کشورهایی که در مبارزه با آلودگی هوا ضمن رشد اقتصادی توفیق داشته‌اند به ترتیب فشار افکار عمومی و رسانه‌های جمعی، توجه به آلودگی هوا به عنوان یک موضوع اجتماعی و پاسخ‌ سریع قانون‌گذاران و دستگاه‌های اداری و اجرایی است.

وی با استناد به این مهم که موضوع آلودگی هوا یک موضوع صرفاً اجتماعی است که آثار و تبعات آن بر تک تک افراد جامعه تأثیر می‌گذارد، اظهار کرد: این در حالی است که هر وقت می‌گوییم هوای تهران آلوده است و دلایل آن را اعلام می‌کنیم، ‌می‌گویند مشکلات را بزرگ نمایی می‌کنید.

رشیدی با تأکید بر این که موضوع آلودگی هوا ادعایی واهی نیست که از طرح آن واهمه داشته باشیم و صرفا بر اساس قوانین و مقررات و بر پایه آمار و ارقام واقعیت‌ها را به مردم بازگو می‌کنیم، تصریح کرد: علاوه بر 6 آلاینده اصلی، آلاینده جدید ذرات معلق با قطر 5/2 میکرون نیز به هوای تهران اضافه شده و در واقع تهران به کلکسیونی از انواع آلاینده‌های هوا تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که از ابتدای
” اگر میزان آلودگی هوا را با استانداردهای جدید محاسبه کنیم متاسفانه باید اعلام نماییم اکثر قریب به اتفاق روزهای سال جاری ناسالم و بسیار ناسالم بود. “
سال تا امروز یک روز هوای پاک نداشته‌ایم، اضافه کرد: این در حالی است که اگر میزان آلودگی هوا را با استانداردهای جدید محاسبه کنیم متاسفانه باید اعلام نماییم اکثر قریب به اتفاق روزهای سال جاری ناسالم و بسیار ناسالم بود.

رشیدی با ابراز تاسف از افزایش آلودگی هوا از این‌که آلاینده‌های هوا عادلانه توزیع می‌شوند، اظهار خوشحالی کرد و گفت: در موضوع آلودگی هوا عدالت رعایت می‌شود، به این معنی که به همان میزان که آلودگی بر مسئولان و بر افراد عادی به یک اندازه اثر می‌گذارد و از این نظر تفاوتی بین شمال شهر و جنوب شهر وجود ندارد.

وی با ذکر این نکته که در بسیاری از کشورهای جهان به محض کوچک‌ترین اشتباه بالاترین مقام مسئول مجموعه‌ای که مرتکب خطا شده با شجاعت از مردم معذرت خواهی می‌کند، اظهار کرد: این در حالی است که مسئولان خودروساز، قطعه حیاتی کنیستر را به خاطر منافع مادی سال‌ها از خودروها باز می‌کردند و جرات کوچک‌ترین عذرخواهی را نیز از مردم نداشتند.

وی با تأکید بر این که به دلیل آلودگی هوای تهران دیگر کوه‌های شمال شهر به خوبی دیده نمی‌شوند، تصریح کرد: تا چند سال پیش آسمان تهران شب‌ها پر از ستاره بود اما حجم ذرات معلق آن قدر افزایش پیدا کرده که متاسفانه هنگام شب در آسمان ستاره دیده نمی‌شود امروز آسمان تهران بی ‌ستاره شده است!

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان کارگاه تخصصی ترافیک و رسانه خاطرنشان کرد: مشکل این است که موضوع آلودگی هوا و سلامت مردم به عنوان یک اولویت اصلی برای مسئولان مطرح نیست و تا وقتی مسئولان به این موضوع که با زندگی مردم سر و کار دارد به این شکل برخورد کنند، وضع به همین منوال خواهد بود.
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
مسافر و راننده از وضعیت نرخ کرایه ها ناراضی اند
جولان ماشین‌ها در خیابان، خاطره‌سازی پیاده‌ها در زیرگذر
سقوط آزاد ایران در آلودگی هوا
بهتر نیست به جای انتقال پایتخت پیگیر توسعه حمل و نقل عمومی تهران باشید؟
حمل‌ونقل عمومی در مواقع آلودگی هوا رایگان شود
آلودگی هوا؛ میراث سوء مدیریت
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“