جزئیات ساعت کاری مدارس و ادارات دولتی سال ۱۴۰۲
مهار تورم و رشد تولید
صدور قرار بازداشت برای ولادیمیر پوتین توسط دیوان کیفری بی ...
رونق اقتصاد ایران در گرو برقراری رابطه با عربستان نیست
آیا فاصله سنی در ازدواج اهمیت دارد؟
امکان سرمایه گذاری مردم در بازار طلا
قد بلند بر افزایش خطر ابتلا به بیماری ها تاثیر دارد
مجلس و دولت بدنبال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه اپل
ايران با انگليس، آمريكا و برنده پلی آف اروپا هم گروه شد
جزئیات فروش و حفظ سهمیه جدید بنزین یارانه‌ای
28 March 2023, سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ , ۶ رمضان ۱۴۴۴
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
 
داخلی     آرشيو گفتگو     مسكن و خودرو
کد مطلب : 3315
۰
توصيه مطلب 
50 درصد قيمت تمام شده خودرو، ربطي به توليد ندارد
يک خودرو وارداتي بدون اين هزينه هاي سربار و با استفاه از تسهيلات بانکي معادل يک نهم خودروسازان داخلي وارد کشور مي شود.
تاريخ انتشار: سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۳۵
50 درصد قيمت تمام شده خودرو، ربطي به توليد ندارد

حدود 50درصد قيمت تمام شده هر دستگاه خودرو توليدي ربطي به توليد ندارد و جزء هزينه هاي سربار دولت بر اين صنعت است.
به گزارش تيترآنلاين به نقل از موج، فرهاد بهنيا عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو، با اعلام اين خبر گردش مالي سالانه صنعت خودرو را حدود 600 هزار ميليارد ريال برآورد کرد و گفت: در حال حاضر بيش از 35درصد از قيمت تمام شده يک خودرو را بهره بانکي(8.5درصد)، تامين اجتماعي(7.5 درصد)، ماليات بر ارزش افزوده(چهار درصد)، شماره گذاري(2.5 درصد)، بيمه شخص ثالث(دو درصد)و سازمان حمايت مصرف کنندگان(هشت درصد) تشکيل مي دهد و دولت مي تواند با تعديل اين هزينه ها حمايت منطقي از صنعت خودرو و قطعه سازي داشته باشد.
وي ادامه داد: حال آنکه بخشي از اين هزينه ها را قطعه سازان هم پرداخت مي کنند و اين نشان مي دهد که 50درصد قيمت تمام شده يک خودرو را هزينه هاي غير توليدي و سربار تشکيل مي دهد و اين در حالي است يک خودرو وارداتي بدون اين هزينه هاي سربار و با استفاه از تسهيلات بانکي معادل يک نهم خودروسازان داخلي وارد کشور مي شود.
بهنيا متذکر شد: افزايش يکباره قيمت خودرو و حذف تعرفه هاي واردات عاقلانه نيست و در شرايط کنوني يکي از راه حل هاي سريع مقابله با تهديدهاي اين صنعت تعديل هزينه هاي سربار توليد است، زيرا حذف تعرفه ها يعني واگذاري بازار به خودروسازان خارجي که اين مساله در تضاد با منافع ملي است.
اين عضو انجمن قطعه سازان، همسان سازي قيمت کارخانه و بازار را راه حل ديگري براي رفع اين مشکل ذکر کرد و افزود: اين اقدام بايد مشروط به عدم افزايش قيمت از سوي خودروسازان باشد و تنها عرضه خودرو را متناسب با تقاضاي بازار تنظيم کند تا از سوء استفاده هاي احتمالي و ايجاد رانت در بازار جلوگيري شود.
وي در ادامه بيان کرد: از سال 1380 تاکنون دستمزدها از 12061ريال به 11هزار تومان معادل 960درصد، نرخ ارز از 7820 به 16400ريال برابر 130درصد و ميانگين قيمت مواد اوليه توليدي 3.6 برابر شده است اما طي اين مدت قيمت خودرو فقط 32درصد افزايش داشته و در عين حال بسياري از قطعه سازان هيچ گونه افزايش قيمتي را در قراردادهاي خود نداشته اند.
بهنيا در پايان از اعضاي انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو درخواست کرد تا هرگونه مشکل يا نقد و نظري را که در رابطه با مشکلات روز اين صنعت دارند با اين انجمن و کميته هاي تعيين شده در ميان بگذارند و مطمئن باشند که اين تشکل تمام تلاش خود را براي رفع اين مشکلات به کار خواهد بست.

Share/Save/Bookmark
امکان سرمایه گذاری مردم در بازار طلا
مجلس و دولت بدنبال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه اپل
جزئیات فروش و حفظ سهمیه جدید بنزین یارانه‌ای
جزئیات ساعت کاری مدارس و ادارات دولتی سال ۱۴۰۲
مهار تورم و رشد تولید
صدور قرار بازداشت برای ولادیمیر پوتین توسط دیوان کیفری بین‌المللی
جزئیات فروش و حفظ سهمیه جدید بنزین یارانه‌ای
خودروهای تاریخی دوباره صاحب پلاک می‌شوند
خرید پراید هم با نرخ های جدید آرزو شده است
قيمت خودرو تصاعدي بالا مي رود اما کيفيت خودرو تغيير نمي کند
عضو انجمن قطعه سازان: قیمت خودرو سال آینده افزایش می یابد
انتقال سند خودرو در اماکن نظامی نامعقول است
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“