ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
1 July 2025, سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ , ۶ محرّم ۱۴۴۷
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
 
داخلی     آرشيو خبر     علمي و پژوهشي
کد مطلب : 3864
۰
توصيه مطلب 
تحصیل اضافی اثر قابل ملاحظه ای بر بهره هوشی دارد
اگر دانش آموزان یک سال بیشتر به مدرسه بروند ضریب هوشی آنها تا ۴ نمره افزایش یافته و تقویت می شود
تاريخ انتشار: سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۵۱
تحصیل اضافی اثر قابل ملاحظه ای بر بهره هوشی دارد
پژوهشگران علوم تربیتی می گویند نتایج یک بررسی نشان داده است که صرف زمان بیشتر در مدرسه بهره هوشی را افزایش می دهد

به گزارش پزشکان بدون مرز ، متخصصان نروژی در یک مطالعه جدید اعلام کردند اگر دانش آموزان یک سال بیشتر به مدرسه بروند ضریب هوشی آنها تا ۴ نمره افزایش یافته و تقویت می شود.

نویسندگان این مطالعه متذکر شدند که تحصیل اضافی اثر قابل ملاحظه ای بر بهره هوشی دانش آموز در اوایل دوران بلوغ دارد.

محققان خاطر نشان کردند: پیش از این نیز ارتباطی میان بهره هوشی بالاتر و تحصیلات بیشتر به ثبت رسیده است.

آنها افزودند: با این وجود تعیین این موضوع که آیا گذراندن اوقات زمانی بیشتر در مدرسه واقعا موجب تقویت بهره هوشی می شود بسیار سخت است چرا که ممکن است کودکانی که بهره هوشی بالایی دارندکسانی باشند که انتخاب می کنند مدت زمان بیشتری را در سیستم تحصیلی بگذرانند.

این متخصصان با وجود دستیابی به نتایج فوق هنوز نمی دانند یافته های آنها شامل همه کودکان و محصلان می شود و یا اینکه فقط کودکان شرکت کننده در این مطالعه را در برمی گیرند. متخصصان اداره آمار نروژ و دانشگاه اوسلو با یک بررسی عادی روی نظام آموزشی این کشور و با مطالعه روی ۱۰۷ هزار و ۲۲۳ دانش آموز به این نتیجه دست یافته اند.

در این برنامه آموزشی بین سالهای ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۲ میلادی دولت های منطقه ای در نروژ دوره تحصیلات الزامی را از هفت سال به ۹ سال افزایش دادند. این کارشناسان با مقایسه دقیق تر دریافتند که وقتی طول دوره تحصیلات بیشتر شد، امتیاز ضریب هوشی دانش آموزان از نمره ۱۴ به ۱۶ افزایش پیدا کرد.

نتایج این تحقیق در مجله پیشرفت های آکادمی ملی علوم ( Proceedings of the National Academy of Sciences ) منتشر شده است
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراکی (اسپارتام) را سرطان‌زا اعلام می‌کند
۸ ساعت تنهایی به اندازه ۸ ساعت بی‌غذایی مضر است
گیاهان هنگام تشنگی یا استرس، صدا ایجاد می کنند
دانستنی های مهم درباره سنگ عقیق
بوتاکس با فضولات پرندگان
جراحی زیبایی که جرم محسوب می‌شود
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“