ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
1 July 2025, سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ , ۶ محرّم ۱۴۴۷
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
نظارت افراطي به استقلال کودک ضربه مي زند
۷ میلیون کودک ایرانی را چطور به مدرسه‌ها باز می‌گردانید؟
حدود 100 هزار کودک بدون ‌شناسنامه در کشور وجود دارد
چگونه بچه ها را به مطالعه تشویق كنيم؟
کودک آزاری با بیکاری و فقر رابطه دارد
داخلی     آرشيو مقاله     خانواده و ازدواج
کد مطلب : 4303
۱
توصيه مطلب 
تفاوت هاي رفتاري وگفتاري دختر و پسر
علي رضا واقف*
يکي از راه هايي که مي تواند تفاوت هاي رفتاري بين زن و مرد را توجيه کند، مشاهده اين تفاوت ها در سازمان اجتماعي بازي هاست که نياز به الگوهاي تعامل اجتماعي خاص از طرف هر دو جنس دارد
تاريخ انتشار: شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۵
تفاوت هاي رفتاري وگفتاري دختر و پسر
هويت جنسي و رفتار کودک در مسير دستيابي به اين هويت همواره يکي از دغدغه هاي والدين است. براي آن که والدين مطمئن شوند فرزندشان در مسير درستي گام برمي دارد راه هاي مختلفي وجود دارد.

يکي از راه هايي که مي تواند تفاوت هاي رفتاري بين زن و مرد را توجيه کند، مشاهده اين تفاوت ها در سازمان اجتماعي بازي هاست که نياز به الگوهاي تعامل اجتماعي خاص از طرف هر دو جنس دارد.

۱ - دخترها بيشتر از پسرها در محيط هاي سربسته و خانه بازي مي کنند.
۲ - پسرها تمايل به بازي در گروه هاي بزرگ را دارند.
۳ - گروه هاي بازي پسران را افرادي با سنين مختلف تشکيل مي دهند. به عبارت ديگر دامنه سني همبازي هاي پسران گسترده و وسيع است.
۴ - دختران در بازي هاي پسرانه شرکت مي کنند ولي عکس قضيه کم تر اتفاق مي افتد.

۵ - در بازي پسرها رقابت وجود دارد.

۶ - بازي پسرها از نظر زماني، طولاني تر از بازي دختران است.

۷ - دختران ياد مي گيرند که چگونه در شرايطي که همه با يکديگر برابرند، با به کارگيري زبان و گفتار از عهده حل مشکلات خود برآيند.

۸ - ايجاد رابطه صميمانه و برابر با يکديگر

دوستي در بين دختران بيشتر بر اساس کلام صورت مي گيرد. دختران ياد مي گيرند که حامي دوست خود باشند.

دختران بيشتر وقت خود را به حرف زدن اختصاص مي دهند و صحبت ها، انعکاس گر افکار دروني آن هاست. وفاداري يکي از ويژگي هاي عمده دوستي بين دختران ۱۲ تا ۱۴ ساله است، چون يک دوست، محرم دروني ترين اسرار يک دختر است.

۹ - انتقاد و تفسير رفتارها و گفتارها

دختران گفتار و رفتار دختران ديگر را نقد مي کنند و مورد بحث قرار مي دهند. ولي انتقاد آن ها اکثر اوقات همراه با گفتار و رفتار تعارض آميز نيست. روابط آن ها با يکديگر بر اساس روابط رئيس و مرئوس نيست چون پذيرفتن نقش رياست باعث مي شود رابطه برابري بين آن ها مختل شود، دختران برخورد انتقادي با کساني دارند که مي خواهند در نقش رئيس ظاهر شوند و نقش رياست از نظر آن ها فقط هنگام مواجهه با خواهر و برادر کوچک تر کاربرد دارد. دختران ياد مي گيرند که چگونه بدون آن که نقش رياست داشته باشند از عهده اداره کارها برآيند. 

*روان شناس کودک
مرجع : خراسان
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
آیا فاصله سنی در ازدواج اهمیت دارد؟
با بگير و ببند نمي‌شود موجب افزايش جمعيت شد
آمار طلاق بالا می‌رود؛ مشاوره قبل از طلاق اجباری می‌شود، اما...
شهر تهران یکی از شهرهای پر طلاق کشور است
مهمترین دلیل خیانت همسران
60 درصد خانواده های ایرانی دچار آشفتگی هستند
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“