ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
جرم نوشتن پارک مساوی با پنچری
نگران این 60 درصد باشیم
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراک ...
گران قیمت‌ترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی شدند
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
ساعات جدید کاری بانکها، ادارات و حمل و نقل عمومی
2 July 2025, چهارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۴ , ۷ محرّم ۱۴۴۷
پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس خبرنامه RSS
 
صفحه اصلی سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري گزارش تصويری
 
داخلی     آرشيو خبر     بهداشت و سلامت
کد مطلب : 1440
۰
توصيه مطلب 
کاهش 9 ساله عمر در اثر آلودگي هوا
در کنار تمام بي مهري هاي مسؤولان به لوايح قانوني که طي آن مي توانستيم هوايي پاک را براي شهرهاي کشور به ارمغان آوريم، توجه به آلاينده بودن خودروها نيز جاي تأملي بسيار دارد.
تاريخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۴۹
کاهش 9 ساله عمر در اثر آلودگي هوا
تيترآنلاين - تحقيقات پزشکان اين نکته را به اثبات مي رساند که آلودگي هوا طول عمر انسان هايي را که در مناطق پرجمعيت زندگي مي کنند يا مبتلا به بيماري تنفسي هستند، تا 9 سال کاهش مي دهد. حال با يک حساب سر انگشتي مي توان به اين نتيجه رسيد که چرا امروز در شهرهاي کشور تا اين ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري هاي قلبي و عروقي افزايش يافته و تا اين حد تخت هاي ICU به تسخير بيماران قلبي در آمده است. 

در کنار تمام بي مهري هاي مسؤولان به لوايح قانوني که طي آن مي توانستيم هوايي پاک را براي شهرهاي کشور به ارمغان آوريم، توجه به آلاينده بودن خودروها نيز جاي تأملي بسيار دارد. براساس اعلام سازمان بهينه سازي مصرف سوخت، ميانگين مصرف سوخت خودروهايي که امروز در خيابان ها تردد مي کنند 10/7 ليتر است، در حالي که اين ميزان در خودروهايي که هم اکنون در دنيا طراحي و توليد مي شوند 2/5 و حداکثر پنج ليتر است. 

بر طبق آمار بيش از 65 درصد علت آلودگي هواي تهران ناشي از تردد خودروها مي باشند که در اين زمينه ضروري است تا دولت و به ويژه وزارت صنايع توجه و اهتمام ويژه اي را در زمينه ساخت خودروها به خرج دهند و کيفيت را فداي کميت و توجه صرف به بالابردن آمار توليد خودروهاي داخل نکنند، چرا که به نظر مي رسد در سال هاي گذشته مسؤولان بيشتر به فکر افزايش کمي توليدات خودرو و شکستن رکوردهاي ميزان توليد بوده اند و به موضوع کيفيت خودروهاي توليدي و کمتر آلاينده بودن آنها توجه کمتري نشان داده اند. 

همچنين طبق برنامه چهارم توسعه - که هم اکنون به اتمام رسيده و برنامه پنجم در گير و دار تاييد گرفتن از مجلس است - قرار بود همه خودروهاي فرسوده از رده خارج شوند و اين در حالي است که هم اکنون، ميليون ها خودروي فرسوده و آلاينده، در کشور تردد و هوا را مسموم مي کنند.در اين مورد کاهش تردد خودروهاي شخصي و افزايش استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي راه کاري است که چندان به آن توجه نشده است. 

يقيناً اين روزهاي آلوده به پايان خواهد رسيد و همه به مانند قبل به کارهاي روزمره خود خواهند پرداخت، اما چيزي که در اين ميان بيش از همه داراي اهميت است، اين نکته مي تواند باشد که بعد از خوابيدن غائله، باز آلودگي هوا از ليست اولويت ها خارج مي شود و مسؤولان چشم انتظار مي مانند تا سال ديگر فرا برسد تا پرونده آلودگي هوا روي ميزشان قرار بگيرد،
Share/Save/Bookmark
تعداد ازدواج مهم است یا دوام آن؟!
تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن هیچ تناسبی ندارد!
روش‌های برخورد با کشف حجاب عوض می‌شود
ساعت کاری بانک‌های دولتی از 16 شهریور ماه
درس عبرتی که از روابط آنکارا - مسکو باید گرفت
۳۹ درصد خودروهای جهان سفیداند!
قد بلند بر افزایش خطر ابتلا به بیماری ها تاثیر دارد
۹۰ درصد زایمان‌ها در کشور همچنان به صورت سزارین انجام می‌شود
اگر یک کلیه دارید «ویتامین D» نخورید
دیوانگان و عاشقان سراغ پزشکی می‌روند‬!
کشورهای اطراف، سیب زمینی و پیاز ایران را به دلیل نیتریت بالا وارد نمی‌کنند
وضعیت ارایه خدمات دارویی در کشور مطلوب نیست
 
صفحه اصلی پيوندها ارسال خبر ارتباط با ما جستجوی پيشرفته آرشيو نسخه تلکس نسخه موبايل RSS
سياسی اجتماعی اقتصادی فرهنگي دانش و فناوري

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذکر منبع بلامانع است.

Copyright©2009- Titronline.ir, All Rights Reserved. info@Titronline.ir

توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“