تيترآنلاين - شهرداري تهران براي افتتاح خط تجريش-راه آهن دچار دستپاچگي شده است - نسخه قابل چاپ

شهرداري تهران براي افتتاح خط تجريش-راه آهن دچار دستپاچگي شده است

31 شهريور 1389 ساعت 10:26

خط هفت BRT که از ميدان راه آهن تا تجريش کشيده شده است، در حالي به سرويس دهي مشغول است که نه اتوبوس هايش شبيه اتوبوس هاي خطوط ديگر BRTاست نه نحوه پرداخت هزينه آن


تيترآنلاين - خط هفت BRT که از ميدان راه آهن تا تجريش کشيده شده است، در حالي به سرويس دهي مشغول است که نه اتوبوس هايش شبيه اتوبوس هاي خطوط ديگر BRTاست نه نحوه پرداخت هزينه آن و اين طور به نظر مي رسد که شهرداري تهران براي افتتاح اين خط دچار دستپاچگي شده است 

به گزارش تيترآنلاين به نقل از پانا، در چند گذشته سال سياست شهرداري تهران بر اساس توصيه شهردار، توسعه حمل و نقل عمومي به ويژه توسعه سامانه خطوط تندرو است.

در همين راستا تاکنون خطوط 1، 2 و 3 BRT به طور کامل راه اندازي شده است و خط 4 نيز به طور آزمايشي تا نيمه راه براي شهروندان قابل استفاده است. اين خطوط به دليل داشتن خط ويژه براي عبور اتوبوس و هزينه کمتر به نسبت ساير وسايل عمومي مورد توجه بسياري از شهروندان است که ازدحام از مسافران در اين خطوط مويد اين مطلب است.

خط 7 BRT نيز از جمعه گذشته 26 شهريور، به طور آزمايشي براي مسير راه آهن ـ تجريش به بهره برداري رسيده است. مسيري که قرار است به عنوان تنها خط شمالي ـ جنوبي کلان شهر تهران مسافران را از ابتداي خيابان ولي عصر تا انتهاي آن در 80 دقيقه جابجا کند. اتفاقي که براي بسياري از تهراني ها خبري خوشايند بود اما تفاوت هايي که در ارائه خدمات اين خط با خطوط پيشين وجود دارد، اين خوشحالي را چندان ديرپا نکرده است.

شهروندان تهراني که تا کنون چهار خط پيشين را تحت عنوان BRT ديده اند و از خدماتش استفاده کرده اند مانند تمام استفاده کنندگان از يک برند خاص منتظر بودند در اين خط نيز مانند ديگر خطوط BRT از همان شرايط و امکانات برخوردار باشند، اما هنگام مراجعه به اين خط طولاني با چيز ديگري مواجه شدند.

در پنج روز گذشته علارغم گفته مديرعامل شرکت اتوبوسراني تهران و حومه مبني بر اينکه 200 اتوبوس ويژه خطوط BRT براي اين مسير پيش بيني شده است، هيچ اثري از اين اتوبوس ها ديده نشد به طوري که اين خط ويژه هم اکنون با اتوبوس هاي قبلي و فرسوده مسير راه آهن_ ولي عصر و با ظرفيت محدود مشغول به سرويس دهي است، البته مهم تر از اين موضوع دريافت وجه نقد به جاي ارائه بليت در اين خط است.

حسين بيژني مديرعامل شرکت اتوبوسراني درباره وضعيت خط 7 BRT و ايرادات آن به خبرنگاران پاسخ داد: اين خط به بخش خصوصي واگذار شده است لذا اگر از مسافران اين خط براي اين مسافت طولاني پول نقد گرفته مي شود، امري طبيعي و بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران و بعد مسافت است.

وي درباره اتوبوس هاي به کار گرفته شده در اين خط نيز تاکيد کرد:تمامي اتوبوس هاي اين خط دو کابين از نوع اسکانيا هستند و خدمات دهي اتوبوس هاي قديمي صحت ندارد.

اين در حالي است که بر اساس مشاهدات خبرنگار پانا اتوبوس هاي اين خط تندور که با انتقال به پايانه معين به سرويس دهي مشغول هستند، همان اتوبوس هاي سابق بخش خصوصي مسير راه آهن تا ولي عصر است.

پيگيري هاي خبرنگار پانا براي يافتن پاسخ صحيح درباره سرويس دهي خط 7 BRT نتيجه بخش نبود زيرا مديرعامل شرکت اتوبوسراني تمايلي براي قبول و بيان چرايي اين اتفاق ها ندارد.

هرچند تنها چيزي که در اين ميان و با توجه به شرايط موجود به نظر مي رسد اين است که شهرداري تهران براي افتتاح خطوط تندرو بيش از اندازه دچار دستپاچگي شده است و براي رسيدن به هدف غايي که شهردار تهران تاکيد کرده است، يعني راه اندازي 10 خط تندرو، خود را ملزم مي داند هر چه سريعتر و در زمان تعريف شده به اين هدف برسد. اين عجله نيز موجب شده مسولان ذي ربط تمام تلاش خود را بدون در نظر گرفتن کيفيت و رضايتمندي شهروندان براي رسيدن به هدف به کار گيرند.

و به اين ترتيب است که خط 7 سامانه اتوبوس هاي تندرو در کارنامه کاري شهرداري تهران به عنوان توجه ويژه به حمل و نقل عمومي و توسعه آن ثبت شد اگرچه شهروندان نسبت به خدمات دهي آن رضايت نسبي هم نداشته باشند. 

تهيه كننده : ام البنين ابراهيمي


کد مطلب: 994

آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdcfijd1aw6d1.giw.html?994

تيترآنلاين
  http://titronline.ir