تيترآنلاين - شماره هاي ضروري براي اعلام شکايت شهروندان از افزايش قيمت ها - نسخه قابل چاپ

شماره هاي ضروري براي اعلام شکايت شهروندان از افزايش قيمت ها

28 آذر 1389 ساعت 20:46

به منظور جلوگيري از افزايش قيمت در اصناف مختلف با آغاز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها برخي از شماره هاي ضروري براي اعلام شکايت شهروندان معرفي مي شود.


به منظور جلوگيري از افزايش قيمت در اصناف مختلف با آغاز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها برخي از شماره هاي ضروري براي اعلام شکايت شهروندان معرفي مي شود.

به گزارش تيترآنلاين به نقل از شهر در اين گزارش تلاش شده است تا تلفن هاي ضروري به تفکيک موضوعات در ارتباط با افزايش قيمت‌ها يا مشکلات احتمالي با آغاز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها معرفي شود.

* شماره تلفن 1888

شهروندان درصورت مشاهد تخلف تاكسي‌ها مي‌توانند با شماره 1888 تماس گرفته و با اعلام شماره پلاك تاكسي، مورد را به ما اعلام كنند و به طورقطع سازمان نيز نتيجه برخورد به شهروند اعلام خواهد كرد.

* شماره تلفن 124

همچنين سامانه 124 در ارتباط با اصناف متفاوت به صورت 24 ساعته آماده دريافت شکايت‌هاي مردمي است؛ اين سامانه از ساعت 8 صبح تا 22 شب با حضور کارکنان اين سامانه آماده دريافت شکايت‌ها است و از ساعت 22 تا 8 صبح نيز گزارش‌هاي مردمي به صورت تلفني ضبط و پيگيري مي‌شود.

با دريافت گزارش‌هاي مردمي و اعلام کد هفت رقمي پيگيري از طريق سامانه124، بازرسان طي مدت نيم ساعت در محل حاضر و به رفع مورد گزارش شده اقدام خواهند کرد. شهروندان مي‌توانند بعد از گذشت يک ساعت با اعلام کد هفت رقمي از نتيجه بازرسي، اطلاعات کامل را بدست آورند.

*شماره تلفن 1803

در زمينه ارايه تخلفات مرتبط با نان شهروندان مي‌توانند با سامانه چهار شماره‌اي 1803 تماس بگيريد. اين سامانه از ساعت 8 صبح تا 16 بعداز ظهر به صورت فعال شكايات شهروندان را ثبت خواهد كرد و بعد از آن از ساعت 16 تا 20 به صورت سامانه گويا نسبت به ثبت شكايات اقدام مي كند. شهروندان مي توانند با دريافت كد رهگيري بعد از 15 روز نسبت به اعلام نتيجه صدور حكم نهايي متخلف، اطلاعات لازم را بدست آورند.

*سامانه پيام کوتاه 3000143 يا تلفن گوياي 88899905 در ارتباط با حمل ونقل بين شهري

براساس اين گزارش اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران طي اطلاعيه اي اعلام كرد: استفاده کنندگان سيستم حمل و نقل برون شهري در صورت بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات مي توانند به نمايندگان مستقر در اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي مستقر در پايانه هاي کالا و مسافر استان تهران مراجعه کنند و يا با سامانه پيام کوتاه 3000143 و يا تلفن گوياي 88899905 تماس بگيرند.

همچنين شرکت پخش فرآورده هاي نفتي استان اعلام کرد، اين شرکت آماده دريافت پيام شهروندان درخصوص بروز هرگونه مشکل احتمالي در جايگاههاي سوخت رساني از طريق شماره تماس ذيل است .

تلفن بازرسي شرکت 77654731 - تلفن روابط عمومي 77601706 و کشيک 24 ساعته 77505077

اين گزارش مي افزايد : استاندار تهران نيز از شکيل ستادهاي پاسخگويي به سوالات مردم در خصوص هدفمندسازي يارانه ها در فرمانداري هاي استان تهران خبر داد.

استاندار تهران با اشاره به مرحله جديد هدفمند سازي يارانه ها از بامداد امروز گفت: شهروندان استان ميتوانند هرنوع ابهام و يا سوال درباره اين قانون را با اين شماره ها در ميان بگذارند .

فرمانداري تهران 88535919- 021

فرمانداري ري 55906986- 021

فرمانداري ورامين 2280537- 0291

فرمانداري دماوند 5522020- 0221

فرمانداري فيروزكوه- 62228997- 0221

فرمانداري شهريار 3226312- 0262

فرمانداري پاكدشت 3021688- 0292

فرمانداري قدس 46833700- 021

فرمانداري ملارد 366602- 0262

فرمانداري شميرانات 23552103- 021

فرمانداري اسلامشهر 2352021- 0228

فرمانداري رباط كريم 4226338- 0229

رئيس ستاد هدفمند کردن يارانه هاي استان تهران افزود : علاوه بر اين ستادها، شهروندان استان از طريق ذيل مي توانند اشکالات و ابهامات احتمالي خود را برطرف کنند.

1- همه افراد ميتوانند با ارسال كد ملي خود از طريق پيام كوتاه به شماره 300000 اطلاعات مربوط به سرپرست خانوار و تعداد اعضاي خانوار را از مركز آمار ايران دريافت كنند.

2- در صورت مواجهه با مغايرت، سرپرست خانوار ميتواند به سايت مركز آمار ايران به نشاني yaraneh.amar.org.ir مراجعه و نسبت به اصلاح مغايرت اقدام كنند.

3- شماره تلفن 16-85107708 مربوط به مركز آمار ايران و تلفن سازمان هدفمند سازي يارانه ها به شماره 09620 آماده پاسخگويي به تمامي سوالات هموطنان در زمينه اطلاعات اقتصادي خانوار مي باشد.

4- تلفن گوياي مركز آمار ايران به شماره 8587-021 به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي به تمامي سوالات هموطنان در زمينه اطلاعات اقتصادي خانوار است.

5- خانوارهايي كه با مواردي از قبيل فوت ،اعتياد سرپرست خانوار به مواد مخدر ،زنداني بودن ،مفقود و يا مجنون شدن ، عدم حضور سرپرست در محل زندگي خانوار (مثل زندگي در خارج از كشور ) و عدم صلاحيت سرپرست خانوار مواجهند ،مي توانند با در دست داشتن گواهي معتبر از مراجع ذيصلاح به بخشداري ها و يا فرمانداريها ي شهرستان محل سكونت خود مراجعه كنند .

6- افرادي كه هنگام ورود اطلاعات ، به اشتباه در خانوار ديگري ثبت نام شده اند نياز به مراجعه حضوري به مركز آمار ايران ندارند .

اين افراد مي بايست با شماره تلفن هاي 16-85107708 تماس گرفته و كد ملي خود را اعلام كنند.

مركز آمار پس از بررسي ،اطلاعات اين افراد را از خانوار مذكور حذف مي كند .

اين افراد مي بايست 4روز بعد به سامانه مراجعه و اطلاعات خود را در خانوار خود وارد كنند.

7- در صورتي كه حساب اعلامي سرپرست خانوار از 6ماه پيش تاكنون غير فعال بوده مبالغ يارانه به حساب اعلامي واريز نگرديده و افراد مي بايست به شعب بانكهاي مربوطه مراجعه كنند.

8- سرپرستان خانوارهايي كه حسابهايشان تاييد نهايي نشده مي بايست به يكي از شعب بانكهايي كه داراي حساب مي باشند مراجعه تا از طريق شعبه مربوطه شماره حساب آنان با استفاده از سيستم E-BANK در سامانه اعلام حساب خانوار وزارت رفاه و تامين اجتماعي ثبت شود.

9- افرادي كه كد رهگيري و يا رمز عبور خود را گم كرده اند مي توانند از عدد 9 رقمي سمت چپ درج شده در پشت كارت سرپرست خانوار به عنوان كد رهگيري استفاده كنند .

براي افرادي كه اين عدد 8 رقمي است بايد يك صفر به سمت چپ عدد 8رقمي اضافه كنند.


کد مطلب: 1526

آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdcf.0dyiw6dtvgiaw.html?1526

تيترآنلاين
  http://titronline.ir