تيترآنلاين - اعتراض هند به تقلید و جعل کالاها و برندهای شاخص هندی توسط چین - نسخه قابل چاپ

اعتراض هند به تقلید و جعل کالاها و برندهای شاخص هندی توسط چین

ميراث فرهنگي , 27 فروردين 1391 ساعت 21:28

در حدود یک دهه است که بازارهای جهانی کشورهای مختلف از دست اندازی کالاهای چینی در امان نمانده وطی این مدت تولیدات صنایع دستی چینی به بازارهای ایران راه یافته


درپی افزایش حجم بالای کالاهای چینی و تقلید و جعل تولیدات هندی، کمپانی های شاخص و صاحب نام هندی رسما در شکایت از این اقدام چین به سفارت هند در پکن اعتراض کرده و خواستار پی گیری موضوع شدند.

به گزارش خبرگزاری تجارت هند برخ کمپانی های صاحب نام هندی همانند "ریموند" و "براپلاس" به دلیل جعل کالاهای خود و ارسال آن به کشورهای دیگر با اعتراض رسمی سفارت هند در پکن مواجه شده اند.

"جویتیرادتیا سیندیا" وزیر تجارت دولت هند درهمین زمینه گفت:«برخی موارد از جعل و کپی برداری وفروش آثار و کالاهای هندی دیده شده که توسط کشورچین به دیگر کشورهای جهان صادر شده و اخیرا توجه دولت را نیز جلب کرده است.»

وی در بیانیه ای رسمی افزود:«برخی مقررات و شکایت ها مرتبط با قانون کپی رایت و اعمال بدرفتاری برعلیه برندهای هندی و نیز تولید برخی کالاهای هندی به صورت جعلی به دست ما رسیده است. درحال حاضر تمامی این پرونده ها و شکایت ها به حدی رسیده است که سبب نگرانی ماموران دولت در چین شد ه و اکنون عملکرد برخی از این کمپانی ها توسط ماموران دولت هند در چین تحت بررسی است. »

در حدود یک دهه است که بازارهای جهانی کشورهای مختلف از دست اندازی کالاهای چینی در امان نمانده وطی این مدت تولیدات صنایع دستی چینی به بازارهای ایران راه یافته و به رقیبی جدی برای صنایع گوناگون واز جمله صنایع دستی کشورهای مختلف تبدیل شده است .

در حوزه صنایع دستی ،ایران نیز از قربانیان این روش های تقلیدی چینی است .استفاده از فناوری های نو ونیروی کار ارزان که سبب ارزانی قیمت کالاها می شود از مهم ترین عوامل رونق کالاهای جعلی چینی در کشورها دیگراست.


کد مطلب: 4513

آدرس مطلب: http://titronline.ir/vdce.z8ebjh8nx9bij.html?4513

تيترآنلاين
  http://titronline.ir