تيترآنلاين 6 تير 1390 ساعت 15:16 http://titronline.ir/vdcj.ae8fuqemtsfzu.html?2673 -------------------------------------------------- عنوان : ضعف چشمگير خاورميانه در توليد محتواي اينترنت -------------------------------------------------- كاربران خاورميانه اي اين سايت هر روز تنها 120 ميليون عمل جستجو انجام مي دهند كه در مقايسه با 4 ميليارد جستجوي روزانه جهاني در اين سايت رقم بسيار ناچيزي محسوب مي شود متن : تيترآنلاين - در حالي كه كشورهاي آمريكايي و اروپايي بخش عمده محتواي موجود در اينترنت را توليد مي كنند، كشورهاي خاورميانه در اين زمينه ضعف جدي دارند. به گزارش فارس به نقل از عربين بيزينس، اين كم كاري و كوتاهي باعث شده تا غرب بر اينترنت مسلط شده و افكار و محتواي توليد شده توسط خود را به ديگر كاربران اينترنت با فرهنگها و نگرش هاي متفاوت بقبولاند و به نوعي آنان را مرعوب كند. بر اساس جديدترين آمار منتشر شده توسط گوگل، كاربران خاورميانه اي اين سايت هر روز تنها 120 ميليون عمل جستجو انجام مي دهند كه در مقايسه با 4 ميليارد جستجوي روزانه جهاني در اين سايت رقم بسيار ناچيزي محسوب مي شود و با جمعيت و استعدادهاي بالقوه خاورميانه هم همخواني ندارد. با توجه به اينكه بيش از 80 ميليون نفر از مردم خاورميانه كاربر اينترنت هستند اين رقم نشانگر سطح پايين استفاده از جستجوگرهاي اينترنتي براي دسترسي به اطلاعات در خاورميانه است. بر اساس آمار شعبه خاورميانه اي گوگل، تعداد كاربران خاورميانه اي وب سايت يوتويب هم روزانه 120 ميليون نفر است. اين رقم در جهان روزانه 3 ميليارد نفر است. نكته جالب آن است كه بيشترين آمار مربوط به مشاهده يوتيوب بر روي موبايل در خاورميانه مربوط به عربستان سعودي است كه قوانين اجتماعي بسيار سختگيرانه‌اي نيز دارد. بر اساس آمار شركت سيسكو تا سال 2015 بيش از 90 درصد از محتواي اينترنت در قالب ويديو خواهد بود. نكته جالب ديگر در مورد محتواي اينترنت در خاورميانه آن است كه 35 درصد از محتواي توليد شده توسط كاربران در اين بخش از جهان مربوط به مجامع آنلاين يا فوروم هاي تحت وب است كه كاربران در انها اظهارنظر مي كنند. اين رقم در سطح جهان تنها 2 تا 4 درصد است. اين بدان معناست كه پتانسيل خوبي براي توليد محتوا در خاورميانه وجود دارد اما به درستي از آن استفاده نمي شود. كم توجهي به مقوله تجارت الكترونيك نيز باعث ضعف اينترنت در خاورميانه شده است. اين پديده در منطقه جديد است و موانع زيادي بر سر راه آن وجود دارد. حال آنكه مشكلات بر سر راه تجارت الكترونيك 10 سال قبل در آمريكا و اروپا رفع شده