تيترآنلاين 8 ارديبهشت 1390 ساعت 10:05 http://titronline.ir/vdcb.5b5urhbffiupr.html?2323 -------------------------------------------------- عنوان : «پايان نامه» و اين بار قرباني کردن ندا آقا سلطان در سينما -------------------------------------------------- شکل گيري فضاي داستان در التهاب اتفاقات پس از انتخابات و بررسي روند داستان کاملا آشکار مي سازد که سازنده به دنبال بيان زندگي ندا آقا سلطان است. و به اصطلاح دم خروس پيداست! متن : تيترآنلاين - فيلم پايان نامه که کارگردانش حامد کلاهداري، آن را سياسي ترين فيلم تاريخ ايران مي داند، يکي از جنجالي ترين پروسه ها را از مرحله توليد تا نمايش محدود در سالن مطبوعات برج ميلاد در جشنواره فجر به دنبال داشت. به گزارش موج، اين تنش ها از زمان گرفتن مجوز از وزارت ارشاد و گمانه زني هايي در مورد داستان کلي آن آغاز شد. زماني که پس از حدود سه ساعت، هزاران مطلب بر عليه بازيگران احتمالي و عوامل فيلم در شبکه اجتماعي مطرح گرديد. عوامل فيلم و همينطور معاونت سينمايي که ادعا مي کند قبل از اعطاي مجوز فيلمنامه را خوانده ،اين فيلم را يک فيلم با درام پليسي اجتماعي مي دانند و نسبت دادن داستان آن را به ندا آقا سلطان تکذيب مي کنند. اما شکل گيري فضاي داستان در التهاب اتفاقات پس از انتخابات و بررسي روند داستان کاملا آشکار مي سازد که سازنده به دنبال بيان زندگي ندا آقا سلطان است. و به اصطلاح دم خروس پيداست! حوادثي که در اکران محدود فيلم در جشنواره به عنوان يکي از 33 فيلم برگزيده اتفاق افتاد جاي تاسف داشت. هو کردن يک فيلم در محيط فرهنگي سينما و ورود مامورين حراست و تنش تا پايان فيلم و شک ناشي از آن، به تناقض گويي عوامل فيلم در نشست خبري پس از فيلم انجاميد، تا جايي که از اين فيلم به عنوان فيلم سياسي و در جايي به عنوان يک فيلم اجتماعي پليسي نام برده شد. داستان فيلم که در بستر حوادث بعد از انتخابات شکل گرفته است، ماجراي چند دانشجو را بيان ميکند که در پي استاد راهنما درگير اتفاقات پيچيده اي مي شوند. که خوب سير داستان به گونه ايست که قرباني شدن ندا آقا سلطان را تداعي مي کند. اما هيچ توفيقي در القاي توطئه بودن اين قتل به تماشاگر ندارد. بلکه بر عکس با ايجاد فضاي احساسي بستري را فراهم مي کند تا يادآور حوادث تلخ پس از انتخابات باشد و دقيقا در راستاي خواست گروه هاي در کمين نشسته ايست، که با فرستادن افراد خود به سالن هاي اکران، بدنبال ايجاد التهاب هستند. بايد پرسيد جمع آوري اين همه بازيگران مطرح و گيشه اي و ايجاد اين همه تنش بر پيکر نحيف سينما با هدف روشنگري صورت گرفته؟ يا باز هم ندا آقاسلطان را قرباني بحث ها و جدل هاي خود کرده ايد؟ کساني که دليل هاي توطئه را پذيرفته اند که هيچ اما افرادي که نمي خواهند تحت هيچ شرايطي بپذيرند خوب باز هم با ديدن اين فيلم نخواهند پذيرفت. چون اين براي آنان يک نماد